Sierpień, 2007

Średnia prędkość:b.d.
Średnio na aktywność:47.78 km

Rydzynki

Niedziela, 26 sierpnia 2007 · Komentarze(0)
Trochę nieplanowana wycieczka Trochę nieplanowana wycieczka do Rydzynek. W jedną stronę z Marysią, w drugą samemu. Głownie asfalt, więc nudno jak jasna cholera.

Trasa: Teo - Retkinia - Lublinek - Ruda - Gadka Stara - Guzew - Rydzynki - Guzew - Gadka Stara - Ruda Lublinek - Retkinia - Zdrowie - Teo

Rekord.

Sobota, 25 sierpnia 2007 · Komentarze(0)
Rekordowa wycieczka Marysi. Stuknęło jej ponad 80km i był to chyba najdłuższy życiowy przelot. Dziewczyna dzielna jest :) Obyło się bez narzekania, a wręcz przeciwnie. Następny krok to stówka w jeden dzień.
Tak swoją drogą, to cały czas woziłem ze sobą aparat. Niestety bez baterii :/

Trasa: Teo - Łagiewnicka - Doły -Stoki - Mileszki - Nowosolna - Wiączyń Dolny - Bedoń Wieś - Nowy Bedoń - Justynów - Zielona Góra - Bukowiec - Brójce - Leśne Odpadki - Stróża - Wiśniowa Góra - Lokomotywownia - Dell - EC4 - Niciarniana - Stoki- Strykowska - RDG E - Teo

Trochę dalej...

Środa, 15 sierpnia 2007 · Komentarze(0)
Wymyśliłem sobie przejażdżkę w rejonie Koluszek i Tomaszowa. Chciałem wyjechać pociągiem o 6 rano, ale jakoś nie udało się wstać na czas (ciekawe czemu). W końcu pojechałem pociągiem ok. 8.30. Z Koluszek trasa biegła początkowo twardą leśną drogą, którą miałem okazję poznać kilka tygodni wcześniej. Potem jednak droga odbiła od torów, a ja konieczne chciałem podąża wzdłuż "żelaznej drogi". W efekcie musiałem przedzierać się przez wysokie po pas trawy, przez las i inne atrakcje. W Tomaszowie zahaczyłem o rezerwat Niebieskie Źródła a potem wzdłuż Pilicy pojechałem do zapory w Smardzewicach. Ścieżka wzdłuż rzeki, którą w maju jechałem z Marysią, nadal jest super.
Nad zalewem tłumy ludzi, dla których stanowiłem najwyraźniej nie lada atrakcję, gdy między gęsto rozłożonymi ręcznikami jechałem plażą wzłuż brzegu. Na wysokości Tresty Rządowej odbiłem od brzegu, gdyż postanowiłem dotrzeć do Jelenia. Na początku szło mi nieźle, ale potem we wsi Potok zmyliłem drogę i pojechałem w dokładnie odwrotnym kierunku niż powinienem. Z błedu wyprowadziły mnie dopiero jakieś dzieciaki w Syskach. Potem, gdy jużwiedziałem gdzie jestem, zrobiło się dużo łatwiej :) Szybko śmignąłem przez Zajączków, Potok (znowu), Celestynów i Unewel.
Za Unewelem spotkałem jakiegoś autochtona na rowerze.Spytałem go, którędy dojecha do Jelenia i niestety posłuchałem jego rady. W efekcie skręciłem za wcześnie i do samego Jelenia przedzierałem się przez haszcze wysokie po pas. Dobrze, ze przynajmniej wypłoszyłem jakąś sarnę - dzięki temu miałem wydeptaną "ścieżkę". W Jeleniu odwiedziłem bunkier (nie zmienił się od maja), obfotografowalem budynek stacji i pojechjalem do Tomaszowa.
Na miejscu okazało się, że ostatni pociąg do Koluszek odjechał przed kilkoma minutami i jeśli chcę dosta się do Łodzi, to musze bryknąć z powortem do Koluszek. Przeżywałem właśnie mały kryzys po przejchaniu setki, ale ruyszyłem w drogę. Po pięciu km. padłem - zerwłem w czyimś sadzie kilka jabłek, położyłem się na środku drogi i zacząłem zdychać. Dzięki bogu telefonicznie ustaliłęm, że znad Zalewu wraca autem rodzina, więc uda się zabrać z nimi.
Gdy dochechałiśmy do Łodzi, złożyłem rower "do kupy" i z zapasem nowych sił dojechałem na Teofilów.

Teo - Łódź Fabryczna PKP / Koluszki PKP - Zaosie - Skrzynki - Cekanów - Tomaszów Mazowiecki - Rezerwat "Niebieskie Źródła" - Smardzewice - Tresta Rządowa - Karolinów - Rezerwat "Twarda" - Potok - Wydraków - Syski - Zajączków - Potok - Celestynów - Unewel - Jeleń - Wąwał - Rezerwat "Niebieskie Źródła" - Tomaszów Mazowiecki / Łódź Retkinia (samochodem) - Teo

Dookoła Jeziora Żur

Czwartek, 9 sierpnia 2007 · Komentarze(0)
Wycieczka dookoła Jeziora Żur. Najpierw czerwonym szlakiem od Grzybka, a potem asfaltem (niestety) do Żuru. Tutaj uzupełniliśmy zapasy i obfotografowaliśmy zaporę, posąg Matki Boskiej "Gwiazdy Morza" (IMO strasznie brzydki) i wróciliśmy, z międzylądowaniem w Osiu, żółtym szlakiem do Tlenia. Nadmienię, po raz kolejny, że żółty szlak im. Hoffmana rządzi.

Trasa: Tleń - Rezerwat Jezioro Ciche - Grzybek - Spławie - Żur - Grzybek - Osie - Grzybek - Tleń

Znowu Hoffman

Środa, 8 sierpnia 2007 · Komentarze(0)
Znowu szlak im. A.Hoffmana, ale tym razem w kierunku południowym. Niesamowita trasa - wąska ścieżka na brzegu Jeziora Żur. Po drodze bagna, zadaszony mostek i kupa innych atrakcji. Momentami trudno było się zdecydować, czy delektować się jazdą, czy też co chwila robić postój na fotografowanie.

Trasa: Tleń - Punkt widokowy "Zatoki" - Tleń

Relaks

Poniedziałek, 6 sierpnia 2007 · Komentarze(0)
Krótka, relaksacyjna przejażdżka Krótka, relaksacyjna przejażdżka nad pobliskie jezioro, połączona z kąpielą.

Trasa: Tleń - Jezioro Piaseczno - Tleń

Szlak A. Hoffmana

Niedziela, 5 sierpnia 2007 · Komentarze(0)
Wycieczka żółtym szlakiem imienia A.Hoffmana w kierunku północnym. Od Tlenia do Starej Rzeki szlak wiedzie ścieżką na samym brzegu Wdy. Trasa ciekawa i urozmaicona - strumyki, zjazdy, podjazdy etc. Momentami jednak nieprzejezdna z powodu powalonych przez Bobry Drzew. Od Starej Rzeki do Błędna szlak oddalał się od Rzeki (przynajmniej na tyle, byśmy stracili ją z oczu). Na tym etapie zaczęło nam solidnie doskwierać pragnienie - nie zabaraliśmy żadnych napojów, w nadziei na zakup tychże w jakimś wiejskim sklepiku. W efekcie, zamiast dojechać do rezerwatu Krzywe Koło Wdy, zawróciliśmy w Błędnie i "na czuja" ruszyliśmy w dorgę powrotną. Nie obyło się bez pomyłek, ale jakoś dotarliśmy. Trochę bluźnienia na pogodę, rowery, brak sklepów, piach i inne niedogodności, ale oglnie wycieczka udana, nawet jeśli pod koniec określona została przez Marysię mianem usiłowania morderstwa :)

Trasa: Tleń - Stara Rzeka - Błędno - Stara Rzeka - Tleń

Do Cisów Staropolskich

Sobota, 4 sierpnia 2007 · Komentarze(0)
Pobudka już o lepszej porze niż dzień wcześniej :) Ruszylimśmy na południe i co chwila robiąc przerwy na czytanie mapy pomału dojechaliśmy do rezerwatu cisów staropolskich im. J.Wyczółkowskiego. Po dordze siadły mi baterie w aparacie i dzięki temu główna atrakcja nie została uwieczniona (a szkoda). W Zielonce pierwszy od kilkudziesięciu km. sklep, w którym zjedliśmy chipsy, lody i serdelki :) oraz nabyliśmy baterie.

Trasa: Tleń - Wygoda - Warszawa - Wierzchy - Jakubowo - Ryszka - Hamer - Cisiny - Rezerwat Cisy Staropolskie im. J. Wyczółkowskiego - Wierzchucin - Zielonka - Zdroje - Wierzchy - Jezioro Mukrza - Tleń

Wakacje zacząć czas.

Piątek, 3 sierpnia 2007 · Komentarze(0)
Pobudka przed piątą rano, ciężki plecak na plecy i w drogę na dworzec. Tak zaczęły się moje pierwsze od bardzo dawna wakacje. Potem PKP i... kilka godzin później meldujemy się w Tleniu, w sercu Borów Tucholskich