Wpisy archiwalne w kategorii

Sprzęt

Dystans całkowity:566.02 km (w terenie 0.00 km; 0.00%)
Czas w ruchu:01:14
Średnia prędkość:18.29 km/h
Maksymalna prędkość:32.40 km/h
Suma podjazdów:82 m
Suma kalorii:474 kcal
Liczba aktywności:23
Średnio na aktywność:24.61 km i 0h 37m
Więcej statystyk

T-Type

Środa, 5 marca 2025 · Komentarze(0)
Przez zimę do Speca założyłem nowy napęd. Po co? Nie wiem. Bo Chciałem?
Skoro rama jest kompatybilna z UDH, to pokusa wygrała i jest teraz X0 Eagle Transmission z kasetą XX SL.
Dziś była pierwsza jazda "regulacyjna" i wszystko super, ale AXS Pod to pod względem ergonomii totalna kaka. Trzeba będzie coś z tym zrobić. *cough*Sram blips*cough*, *cough*Leap Components*cough*

Znowu nowy rower? Tak jakby.

Niedziela, 10 listopada 2024 · Komentarze(0)
Kategoria Sprzęt, Trójwieś
Tak jakby znów kupiłem sobie nową ramę.
ICAN był ok ale nie do końca był przystosowany do widelca amortyzowanego i po założeniu RS Rudy geometria zrobiła się trochę dziwna. Pierwotnie myślałem o czymś stalowym, może robionym na zamówienie, ale ceny takich atrakcji szybko mnie z tego wyleczyły. Ostatecznie padło znów na carbon w postaci GT Grade. Ze swoimi ca. 180cm wzrostu wpasowuję  gdzieś między M a L. Wybrałem rozmiar M bo pasowała mi długość - 581mm, co i tak jest dość dużą wartością wobec 560mm, które były w Marinie i 565mm w ICAN (L-ka od GT to już 609mm, czyli naprawdę sporo) . Problemem jest bardzo niska główka i co za tym idzie Stack. Nawaliłem tonę podkładek pod mostkiem i  jest ok. Cała rama ma wizualnie dosyć spory odchył w stronę roweru MTB. Przy raczej raczej konserwatywnie wyglądających poprzednich moich gravelach wygląda trochę dziwnie i mimo że wszystkie punkty styku z rowerem są mniej więcej tam gdzie być powinny (a przynajmniej tam gdzie mi wygodnie), to rower wydaje się malutki i pewnie długo zajmie mi przyzwyczajenie się do jego wyglądu. 

Sama jazda, to szybka rundka regulacyjna po najbliższej okolicy, celem sprawdzenia czy dobrze przykręciłem wszystkie śrubki podczas przerzucania części z poprzedniego roweru. Nic się nie urwało, więc chyba przykręciłem dobrze :)
GT Grade Carbon X

GT Grade Carbon X

Leśna szkółka jazdy terenowej

Wtorek, 17 sierpnia 2021 · Komentarze(0)
Zbliża się wakacyjny wyjazd w Góry Izerskie, więc pojechaliśmy przypomnieć Bejbokowi podstawy jazdy w terenie. 

Wspinaczka

Było to też jedno z moich ulubionych świąt rowerowych: New Fork Day. Bardziej lubię chyba tylko New Frame Day :)
Pożegnałem się z Manitou, który (mimo dwóch serwisów) nie chciał działać tak, jak tego od niego oczekiwałem i jego miejsce zajął RS Revelation z rocznika 2021.
Zumbi F-11 27.5

Wiercenie dziur w ramie i co z niego wynika.

Niedziela, 5 stycznia 2020 · Komentarze(7)
Przez zimę zaszło kilka zmian w 45650b. Zmieniłem droppera (myk-myka po polsku) na takiego z wewnętrznym prowadzeniem linki (KS Lev-DX zastąpiłem X-Fusin Manic). Wymagało to dość inwazyjnej modyfikacji ramy. Trochę się jej obawiałem, ale w końcu zebrałem się na odwagę, wychechłałem dziurę w podsiodłówce, dokleiłem przelotki do dolnej rury ramy et voila: DIY stealth cable routing!.

45650b z dziurą

Zrobiłem przejażdżkę po mieście, by sprawdzić jak działa nowy myk-myk i czy coś w ramie pod moją grubą dupą nie pierd... yknie, ale całe szczęście nie pierdyknęło.
No i tak jakby przy okazji wyszło, że była to inauguracja sezonu 2020.

Jak wróciłem do domu, przebrałem się i poszedłem inaugurować sezon z Progeniturą.
Styczniowa przejażdżka

Co zmieści się do Hondy CRX, czyli redukcja stada.

Sobota, 2 marca 2019 · Komentarze(3)
Tosia niedługo skończy 4 lata i przyszło nam wreszcie pogodzić się z faktem, że życie z dzieckiem różni się od tego "przed". 
Na rower czasu jest dużo mniej, wycieczki jakby mniej ambitne, a o górach to póki co prawie zapomnieliśmy (tzm. ja np ciągle myślę o górach... ino po nich nie jeżdżę). 
Z tego powodu, rok temu sprzedałem fulla i obowiązki "głównego" roweru przejął (po raz pierwszy od baaardzo dawna) hardtail.

Ostatnio zacząłem namawiać Marysię na redukcję stadka - zamiast bardzo górskiego fullasztywniaczka, coś lżejszego, z mniejszym skokiem i na dużym kole. Do tego jeszcze tak jakoś sprytnie, żeby kupić ramę, a większość gratów przerzucić z wcześniejszych rowerów.

Plan powiódł się w 50% - jest nowy rower i ma większe koła. Nie udała się ta część z "mniejgórskością", lekkością i wykorzystaniem starych części. Cóż... Ważne, że udała się chociaż połowa.
Zwłaszcza, że to ta większa :D

Chyba się podoba

Puzzle 3d

Specialized Rumor Expert EVO - premiera

A odpowiadając na pytanie z tytułu:
Do CRX'a zmieści się rama Specialized Rumor Expert EVO w kartonie... ale na styk:)
FSR w CRX

BTW, jakby ktoś chciał kupić marysiowego Stumpjumpera, to proszę o kontakt.

Rydzynki

Niedziela, 22 kwietnia 2018 · Komentarze(1)
Do Rydzynek z Marysią, powrót samemu. Na miejscu grill, jakieś piwko może nawet... No relaks na całego.
Zdjęć z drogi "tam" nie mam, bo była to jedna z niewielu okazji, by z Jaśnieżoną pogadać sobie na spokojnie bez Bejbora. Zdjęć z powrotu też nie ma, bo się śpieszyłem. 

Ponieważ bez zdjęcia się nie liczy, fotka ostatecznej (póki co) wersji napędu w 45650b: tania kaseta 11-42 - CS-HG500, przerzutka X0 Type 2, która nie powinna działać z tą kasetą, ale działa i chińska zębatka narrow-wide 32T (Chińczyk z aliexpress miał nawet taką z napisem Deore XT :D). Na koniec kupiona okazyjnie prowadnica Mozartt HXR, bo jednak samym narrow-wide'om nie ufam. Li i tyle.
Napęd 1x10

1x10

Piątek, 23 marca 2018 · Komentarze(0)
W zeszłym roku jeździłem na 45650b z napędem 1x9 - korba z zębatką NarrowWide 32t i kaseta CS-HG400 12-36. Generalnie było OK, ale czasami brakowało przełożeń. Gdy zapadła decyzja o sprzedaży Moona (no właśnie, sprzedałem go i będę po raz pierwszy od dawna bez żadnego fulla), napęd z niego (2x10) trafił do hardtaila. Teraz zachciało mi się powrotu do wersji bez przedniej przerzutki, ale z kasetą 11-40, albo 11-42. Mogłem bawić się w zestawy modyfikujące 10-rzędową kasetę 11-36, albo (taniej) kupić nową kasetę CS-HG500-10.Wybór był oczywisty :)

11-36 vs 11-42

Problemem była przerzutka - instrukcja od Sram X0 Type 2 mówi, że obsługuje maksymalnie 36t. Cóż... mówię "sprawdzam" :)
Sram x0 Type 2 + kaseta CS-HG500-10 11-42 Sram x0 Type 2 + 11-42

Wygląda na to, że będzie to śmigać :)

A poza tym, to 42t to straszna patelnia. Wyobrażam sobie, że 12-biegowy Sram Eagle z kasetą 10-50 musi mieć problemy z obcieraniem kasetą o wysokie krawężniki :)


...kilometry, to powrót z pracy na ŁRP.

No i du*a!

Niedziela, 16 lipca 2017 · Komentarze(4)
Miała być fajna wycieczka, ale po drodze przytrafiła mi się mała przygoda. W efekcie wycieczka z rowerowej zrobiła się piesza.